x

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Η Goody's σε κρίση - Τα λουκέτα και τα πιτόγυρα!


Αν κάποιος έλεγε πριν από λίγα χρόνια πως τα Goody's θα σέρβιραν πίτα με γύρο για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό της γειτονιάς σίγουρα θα τον περνούσαν για τρελό. 


Κι όμως η συμβολική αυτή υποχώρηση της εταιρίας μαζί με μια σειρά άλλων προβλημάτων καταδεικνύει...
το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.


Σήμερα η Goody's έχει εξαγοραστεί από την Vivartia, απασχολεί 4.055 εργαζόμενους, διαθέτει 178 καταστήματα και τζίρο ύψους 219 εκατ. ευρώ. 


Το 2010 εμφάνισε ζημιές ύψους 45,9 εκατ. ευρώ, μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 179 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμες 88,9 εκατ. ευρώ. 


Γι΄αυτό η εταιρεία προχωρά σε προσφορές προκειμένου να αυξήσει τους πελάτες και τον τζίρο της αλλά μάταια.


Τα τεράστια ενοίκια (μεγάλοι χώροι), το κόστος συντήρησης του εξοπλισμού (πάντα προσεκτικοί σε θέματα υγιεινής) αλλά και οι υψηλές τιμές που άργησαν δυο χρόνια να αλλάξουν και απομάκρυναν τους καταναλωτές έφεραν τα προβλήματα.


Συμβολικά καταστήματα (πέριξ της περιοχής Πατησίων) ή άλλ περιφερειακά (Νάξος) κλείνουν, άλλα απειλούνται με λουκέτο (Μαρούσι, περιοχή δακτυλίδι).


Το τέλος του χρυσού ελληνικού «μεταπολιτευτικού σοσιαλκαπιταλισμού» φαίνεται να πλήττει και ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά Brand. 


Μπιφτέκια πια προσφέρουν πολλοί και μάλιστα «πιο αληθινά». 


Οι προτηγανισμένες πατάτες μπαγιάτεψαν στην αντίληψη του Έλληνα, που αγαπά τα Goody's αλλά δεν τα επισκέπτεται πια πολύ συχνά παρά το ότι το μενού τους μεγάλωσε. 


Ουκ εν τω πολλώ το ευ , βλέπετε!


Εταιρείες μικρογεύματων και καφέ διεκδικούν μερίδια από την αγορά


Φορτηγό ψυγείο ξεφορτώνει κατεψυγμένα
τρόφιμα στα Goodys Γλυφάδας
Στον όμιλο Vivartia ανήκει και η αλυσίδα μικρογευμάτων και καφέ Everest που ανέβασε την ποιότητα της, βελτίωσε το κομμάτι του καφέ και έκανε κίνηση ματ με τις φρεσκοκομμένες σαλάτες, η οποία κάνει και αυτή προσφορές όπως άλλωστε και όλες οι εταιρείες του χώρου, αφού η κρίση δεν αφήνει κανένα ανεπηρεάστο, αλλά πηγαίνει καλύτερα.


Οι αλυσίδες καταστημάτων που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αν και δεν είναι άμεσοι ανταγωνιστές των «κλασικών» μεγάλων φαστ φουντ, εν τούτοις λειτουργούν με ένα συμπληρωματικό τρόπο στην αγορά ταχείας εστίασης, προσφέροντας λύσεις γρήγορου φαγητού, αλλά και καφέδες σε φθηνή σχετικά τιμή.


Σημειώνεται ότι ο κλάδος της γρήγορης εστίασης παρουσιάζει παραδοσιακά ανθεκτικότητα σε δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, οπότε οι επιπτώσεις από την κρίση συγκριτικά με άλλους κλάδους λιανικής εμφανίστηκαν σε μικρότερο βαθμό.