Σοβαρό επεισόδιο που σκίασε την
ελληνοϊσραηλινή αεροπορική άσκηση, η οποία διεξήχθη από την περασμένη
Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή 26/10, συνέβη το βράδυ της Τετάρτης μετά
την νυχτερινή προσβολή της Πεδίου Βολής Κρανέας από τα ελληνικά και
ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη.
Συγεκριμένα, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές της ΠΑ στο defencenet.gr, το βράδυ της Τετάρτης οκτώ ισραηλινα μαχητικά είχαν απογειωθεί από την 110 ΠΜ στην Λάρισα μαζί με αριθμό μαχητικών της 337Μ και αφου εκτέλεσαν προσβολή από χαμηλά και πολύ χαμηλά ύψη στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, κατευθύνθηκαν στο Πεδίο Βολής Κρανέας.
Εκεί εκτέλεσαν από κοινού νέα άσκηση προσβολής στόχων εδάφους από πολύ χαμηλό ύψος 1000 ποδών (330 μέτρα). Κατά την επιστροφή τους στην 110 ΠΜ έλαβε εντολή ολόκληρος ο ελληνοϊσραηλινός σχηματισμός να ανέλθει στα 12.500 πόδαι προκειμένου να προσεγγίσει με ασφάλεια το αεροδρόμιο.
Τα ελληνικά μαχητιά αμέσως πήραν ύψος, αλλά δεν συνέβη το ίδιο με τα ισραηλινά μαχητικά! Τα ισραηλινά αεροσκάφη πήραν εντολή από τον αρχηγό του σχηματισμού να παραμείνουν στα 1000 πόδια από το έδαφος, μέχρι την επιστροφή στην Λάρισα.
Έτσι πέρασαν νύχτα (λίγα λεπτά πριν τις 22.00) στα 300 μέτρα με υψηλή υποηχητική ταχύτητα, επάνω από τα Τρίκαλα και από όλα τα χωριά του Θεσσαλικού κάμπου που ήταν στην πορεία τους, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους, αλλά πάνω απ'όλα θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής.
Μάταια το κέντρο ελέγχου τους ζητούσε να ανέλθουν στο προκαθορισμένο ύψος, αυτοί συνέχισαν την πορεία τους στα 300 μέτρα ύψος σα να μην άκουγαν τους ελεγκτές!
Όταν έγινε η προσγείωση στην Λάρισα, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω δυσάρεστες καταστάσεις ζητήθηκαν εξηγήσεις από τους αρχηγούς της αποστολής, οι οποίοιες κρίθηκαν "μη ικανοποιητικές" από ελληνικής πλευράς.
Αποτέλεσμα: Η ΠΑ ακύρωσε τις υπόλοιπες νυκτερινές ασκήσεις ως απάντηση στο "γράψιμο" που τους επιφύλαξαν οι Ισραηλινοί και στην αδιαφορία που επέδειξαν σε βασικούς κανόνες ασφαλείας. Σημειώνεται ότι η αποστολή των Ισραηλινών έγινε αποκλειστικά με την χρήση NVG και LANTIRN.
Συνολικά στη Λάρισα βρέθηκαν 10 F-16I, όλα διθέσια και προέρχονταν από 4 διαφορετικές Μοίρες της ισραηλινής Αεροπορίας. Πιο συγκεκριμένα από την 119 Μοίρα “The Bat”, την 201Μ “The One Sq” και την 253Μ “The Negev Sq” με έδρα όλες στην ΑΒ Ramon και την 107Μ “Knights of the Orange Tail” με έδρα στην ΑΒ του Hatzerim.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη, όπως έχει αποκαλύψει ήδη το defencenet.gr, πέταξαν σε κοινές αποστολές με τα F-16C/D block 52+ της 337 Μοίρας, πραγματοποιώντας συνολικά 10 εξόδους εκ των οποίων οι 8 ημερήσιες και οι 2 νυκτερινές. Πιο συγκεκριμένα τις δύο πρώτες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 4 αποστολές ενώ τις υπόλοιπες από δύο 4 ημερήσιες και δύο νυκτερινές, όλες με τους αντικειμενικούς σκοπούς των σεναρίων να βρίσκονται στην Πελοπόννησσο, πλην αυτού στην Κρανέα. .
Τις δύο πρώτες ημέρες της συνεκπαίδευσης (Δευτέρα, Τρίτη) το σχέδιο πτήσης καταρτιζόταν από κοινού από την ισραηλινή αποστολή και την 337Μ με τα ελληνικά μαχητικά να προπορεύονται του μικτού σχηματισμού για λόγους εξοικείωσης με την περιοχή των ισραηλινών πιλότων. Τις δύο επόμενες ημέρες (Τετάρτη, Πέμπτη) τα σχέδια πτήσης (CPM) καταρτίζονταν βάσει των επιθυμιών των Ισραηλινών για προσομοιώσεις αεροπορικών προσβολών, πάντα όμως συνοδεύονταν από ελληνικά μαχητικά.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Συγεκριμένα, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές της ΠΑ στο defencenet.gr, το βράδυ της Τετάρτης οκτώ ισραηλινα μαχητικά είχαν απογειωθεί από την 110 ΠΜ στην Λάρισα μαζί με αριθμό μαχητικών της 337Μ και αφου εκτέλεσαν προσβολή από χαμηλά και πολύ χαμηλά ύψη στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, κατευθύνθηκαν στο Πεδίο Βολής Κρανέας.
Εκεί εκτέλεσαν από κοινού νέα άσκηση προσβολής στόχων εδάφους από πολύ χαμηλό ύψος 1000 ποδών (330 μέτρα). Κατά την επιστροφή τους στην 110 ΠΜ έλαβε εντολή ολόκληρος ο ελληνοϊσραηλινός σχηματισμός να ανέλθει στα 12.500 πόδαι προκειμένου να προσεγγίσει με ασφάλεια το αεροδρόμιο.
Τα ελληνικά μαχητιά αμέσως πήραν ύψος, αλλά δεν συνέβη το ίδιο με τα ισραηλινά μαχητικά! Τα ισραηλινά αεροσκάφη πήραν εντολή από τον αρχηγό του σχηματισμού να παραμείνουν στα 1000 πόδια από το έδαφος, μέχρι την επιστροφή στην Λάρισα.
Έτσι πέρασαν νύχτα (λίγα λεπτά πριν τις 22.00) στα 300 μέτρα με υψηλή υποηχητική ταχύτητα, επάνω από τα Τρίκαλα και από όλα τα χωριά του Θεσσαλικού κάμπου που ήταν στην πορεία τους, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους, αλλά πάνω απ'όλα θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής.
Μάταια το κέντρο ελέγχου τους ζητούσε να ανέλθουν στο προκαθορισμένο ύψος, αυτοί συνέχισαν την πορεία τους στα 300 μέτρα ύψος σα να μην άκουγαν τους ελεγκτές!
Όταν έγινε η προσγείωση στην Λάρισα, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω δυσάρεστες καταστάσεις ζητήθηκαν εξηγήσεις από τους αρχηγούς της αποστολής, οι οποίοιες κρίθηκαν "μη ικανοποιητικές" από ελληνικής πλευράς.
Αποτέλεσμα: Η ΠΑ ακύρωσε τις υπόλοιπες νυκτερινές ασκήσεις ως απάντηση στο "γράψιμο" που τους επιφύλαξαν οι Ισραηλινοί και στην αδιαφορία που επέδειξαν σε βασικούς κανόνες ασφαλείας. Σημειώνεται ότι η αποστολή των Ισραηλινών έγινε αποκλειστικά με την χρήση NVG και LANTIRN.
Συνολικά στη Λάρισα βρέθηκαν 10 F-16I, όλα διθέσια και προέρχονταν από 4 διαφορετικές Μοίρες της ισραηλινής Αεροπορίας. Πιο συγκεκριμένα από την 119 Μοίρα “The Bat”, την 201Μ “The One Sq” και την 253Μ “The Negev Sq” με έδρα όλες στην ΑΒ Ramon και την 107Μ “Knights of the Orange Tail” με έδρα στην ΑΒ του Hatzerim.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη, όπως έχει αποκαλύψει ήδη το defencenet.gr, πέταξαν σε κοινές αποστολές με τα F-16C/D block 52+ της 337 Μοίρας, πραγματοποιώντας συνολικά 10 εξόδους εκ των οποίων οι 8 ημερήσιες και οι 2 νυκτερινές. Πιο συγκεκριμένα τις δύο πρώτες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 4 αποστολές ενώ τις υπόλοιπες από δύο 4 ημερήσιες και δύο νυκτερινές, όλες με τους αντικειμενικούς σκοπούς των σεναρίων να βρίσκονται στην Πελοπόννησσο, πλην αυτού στην Κρανέα. .
Τις δύο πρώτες ημέρες της συνεκπαίδευσης (Δευτέρα, Τρίτη) το σχέδιο πτήσης καταρτιζόταν από κοινού από την ισραηλινή αποστολή και την 337Μ με τα ελληνικά μαχητικά να προπορεύονται του μικτού σχηματισμού για λόγους εξοικείωσης με την περιοχή των ισραηλινών πιλότων. Τις δύο επόμενες ημέρες (Τετάρτη, Πέμπτη) τα σχέδια πτήσης (CPM) καταρτίζονταν βάσει των επιθυμιών των Ισραηλινών για προσομοιώσεις αεροπορικών προσβολών, πάντα όμως συνοδεύονταν από ελληνικά μαχητικά.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου