x

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ A-7E Μνημόνια και σκανδαλολογία μετατρέπουν τις ΕΔ σε ένα απέραντο… πολεμικό μουσείο


Οι  δηλώσεις του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου  αναφορικά με την διατήρηση σε υπηρεσία των αεροσκαφών A-7E/TA-7C  όσο και δικαιολογημένη, βάσει των δεδομένων συνθηκών, μπορεί να είναι,  τόσο όμως δημιουργεί και σοβαρά ερωτήματα.
Ερωτήματα για το ποιοτικό επίπεδο των ΕΔ που αναγκάζονται από εξωγενείς παράγοντες να διατηρούν σε υπηρεσία ως απαραίτητα απαρχαιωμένα και μη επιβιώσιμα σε συνθήκες σύγκρουσης οπλικά συστήματα
Η διατήρηση όπως είπε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ  των αεροσκαφών A-7E/TA-7C σε υπηρεσία, αν και ορθή ως απόφαση, βάσει των συνθηκών που επικρατούν, δεν γίνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι η ΠΑ το ζήτησε επειδή τα αεροσκάφη είναι η... τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά επειδή δεν υπάρχει άλλο αεροσκάφος για να τα αντικαταστήσει!
Η διατήρησή τους σε υπηρεσία γίνεται επομένως εξ ανάγκης και όχι κατόπιν επιλογής, ενώ παράλληλα διαψεύδονται οι φήμες περί επαναφοράς σε πτητική κατάσταση των... Mirage F.1CG και F-104G.
Το συγκεκριμένο όμως γεγονός δεν πρόκειται για κάτι μεμονωμένο, κάτι που να αφορά την ΠΑ και μόνο. Αντίθετα είναι ακόμη σημάδι που δείχνει ότι συνολικά παρόμοια προβλήματα εκτείνονται και στα τρία Όπλα των ΕΔ παίρνοντας το φαινόμενο αυτό ανησυχητικές διαστάσεις.
Το φαινόμενο δηλαδή της έλλειψης προσθήκης νέου υλικού, ενώ και το υπάρχον –είτε σύγχρονο είναι αυτό είτε πεπαλαιωμένο- συντηρείται και διατηρείται σε υπηρεσία με χαρακτηριστική δυσκολία.
Μπορεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ να διαμηνύει με κάθε ευκαιρία πως το αξιόμαχο των ΕΔ είναι σε υψηλά επίπεδα η πραγματικότητα όμως αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο.
Η Εθνική Άμυνα έχει «κτυπηθεί» ανελέητα από τις επιταγές της τρόικα η οποία δείχνει να την έχει βάλει στο στόχαστρο. Τα διατιθέμενα κονδύλια για την αγορά νέων οπλικών συστημάτων έχουν μηδενιστεί και οι όποιες προσπάθειες που γίνονται σε αυτόν ισχνό αμυντικό προϋπολογισμό αφορούν αγορά ανταλλακτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
Ακόμη και έτσι όμως οι διαθεσιμότητες των μέσων, είτε αυτά πολεμικά σκάφη, είτε τεθωρακισμένα ή ελικόπτερα για το Στρατό είτε αεροσκάφη για την ΠΑ βρίσκονται σε αδικαιολόγητα χαμηλά επίπεδα. Όπου εάν κανείς προσθέσει σε αυτό και τη γενικότερη γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή αυτά γίνονται απαράδεκτα.
Ένας από τους μαζικούς μοχλούς στην παύση κάθε προσπάθειας αναβάθμισης του συστήματος ασφάλειας της χώρας αποτέλεσε και η ακατάσχετη σκανδαλολογία  η οποία αν και δικαιολογημένη μέχρι ενός σημείου, εντούτοις έχει φτάσει στο άκρως επικίνδυνο σημείο, αυτό της  ακύρωσης  ολόκληρης της αμυντικής προσπάθειας της χώρας. 
Και όμως ουδείς δείχνει να είναι αποφασισμένος να ασχοληθεί με το πρόβλημα. Όλοι κοιτούν αλλού προσπαθώντας  να το αποφύγουν να το εξορκίσουν, αν να μην υπάρχει. Και έτσι κανείς δεν δίνει απαντήσεις:
Τι θα γίνει με την κατάσταση στην ΑΣ και τα μεταφορικά εποχής Βιετνάμ ελικόπτερα; Για ποια αεροκίνηση μιλάμε; Τι θα γίνει με τα καράβια του Στόλου; Κάθε πότε μπορούν να βγαίνουν στο Αιγαίο; Τι θα γίνει με το επίπεδο διαθεσιμότητας του τροχαίου υλικού σε μονάδων των νησιών του Ανατ. Αιγαίου; Τι θα γίνει με την κατάσταση που βρίσκονται συγκεκριμένες Μοίρες της ΠΑ;
Δεν θέλουμε να γίνουμε περισσότερο λεπτομερείς αναφορικά με τις διαθεσιμότητες αυτές. Όχι γιατί θέλουμε να αποκρύψουμε τα στοιχεία, αλλά γιατί δεν θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες στους εχθρούς της χώρας.
Όπου και αν κοιτάξει κανείς στο χώρο των ΕΔ τα μηνύματα που εισπράττει είναι ακριβώς τα ίδια: Έλλειψη κονδυλίων, έλλειψη προσωπικού –καθώς όλοι σπεύδουν να συνταξιοδοτηθούν όσο μπορούν να το κάνουν, εγκατάλειψη, αδιαφορία από την πολιτική ηγεσία. Και αντ΄ αυτού τι μαθαίνει ο Έλληνας φορολογούμενος; Ότι όλα βαίνουν καλώς, το αξιόμαχο βρίσκεται στο… Θεό και άλλα τέτοια παχιά πλην όμως ανούσια και με καμία σχέση με την πραγματικότητα λόγια.
Κάποιος πρέπει να βάλει φρένο στην τραγική αυτή κατάσταση. Υπάρχει όμως;

Δεν υπάρχουν σχόλια: