ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΜΟ,ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ" ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ!
Η "ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ" απευθύνει επιστολή στον Ηγούμενο της ιστορικής Μονής Πάτμου,π.Αντίπα Νικηταρά:
Πανοσιολογιώτατε, ευλογείτε.
Από τη διαφήμιση στους εκκλησιαστικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα ΜΜΕ πληροφορηθήκαμε ότι στο Ιερό Σπήλαιο της Αποκαλύψεως θα γίνει «θεατρική μεταφορά της ʺΑποκάλυψηςʺ» (Εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 13-4-2011). Με σεβασμό και αίσθημα ευθύνης, καθώς και εμείς είμαστε κληρικοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, θα θέλαμε να σάς καταθέσουμε τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας.
Α) Νομίζουμε ότι η ιερότητα του θείου Σπηλαίου, το δέος κατά την είσοδο σ΄αυτό, το οποίο αποτελεί ζώσα ανάμνηση της Εκκλησίας και διαρκή υπόμνηση προς ένα έκαστον ότι μέσα εκεί εδέχθη ο Άγιος Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος το ύψιστο Όραμα της Θείας Αποκαλύψεως, την Αποκάλυψη των εσχάτων ενός εκάστου εξ ημών αλλά και όλης της ανθρωπότητος, δεν επιτρέπει τίποτε άλλο από δάκρυα, προσευχή, κατάνυξη και μνήμη θανάτου. Αυτό ζουν οι προσκυνητές. Ακόμη και οι απλοί επισκέπτες δεν μπορούν να φύγουν από το Σπήλαιο αδιάφοροι. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε εκεί από το να περιφρουρούμε, ως πολύτιμη παρακαταθήκη και ιερό σέβασμα, το θείο Σπήλαιο;
Το μόνο που μπορούμε επιπλέον να κάνουμε είναι να διακηρύττουμε στους προσερχομένους αλλά και παντού, urbi et orbi, τα μεγαλεία του Θεού και να τους παρακινούμε σε μετάνοια, καθώς βλέπουμε ολοένα προοδεύουσα την αποστασία από την ορθή πίστη, με την αδιαφορία, την αντίχριστη προπαγάνδα και τον Οικουμενισμό· καθώς βλέπουμε την ανομία και την πρωτοφανή εξαχρείωση πολλών και την αγάπη να ψύχεται και τους ʺεκλεκτούςʺ - επισκόπους, άλλους κληρικούς και μοναχούς να πλανώνται · καθώς ξετυλίγεται ραγδαία η αντίχριστη διαδικασία της παγκοσμιοποιήσεως που συσφίγγει πολιτικο-οικονομικά πρόσωπα και έθνη και εξαπλώνει το σημείο του θηρίου, περί του οποίου με τόση σαφήνεια γράφει ο Άγιος Ιωάννης.
Β) Ούτως εχόντων των πραγμάτων απετέλεσε για μας και για όλους τους συνειδητούς πιστούς της Εκκλησίας μας δυσάρεστη έκπληξη, ένα πικρό ξάφνιασμα η αναγγελία για τη θεατροποίηση του οράματος της Αποκαλύψεως. Και μόνο το γεγονός ότι θεατροποιείται το υπέρ λόγον και έννοιαν θείο όραμα είναι τουλάχιστον ένας χονδροειδής ευτελισμός των θείων μυστηρίων! Και βέβαια ο ευτελισμός μετατρέπεται σε ιεροσυλία με τη θεατροποίηση αυτού τούτου του Ιερού Σπηλαίου.
Που άραγε στοχεύει αυτή η θεατροποίηση; Αν γίνεται για την προβολή των συντελεστών της παραστάσεως θα έπρεπε να βρουν άλλο θέμα και ασφαλώς ένα άλλο τόπο. Αν πρόκειται για μια τουριστική ʺατραξιόνʺ που θα γεμίσει τα ταμεία του Δήμου και θα αυξήσει τον τουρισμό του νησιού, τότε κρίμα που χρησιμοιούμε ό,τι έχουμε ιερώτερο για να γεμίσουμε τον κορβανά μας. Καθώς όμως για κάθε θεατρικό έργο ισχύουν τα ανωτέρω είναι προφανές ότι δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και με τη θεατροποίηση της Αποκαλύψεως. Μήπως όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο, όπως υπονοεί η σκηνοθέτις, να θέλει με τη θεατρική παράσταση να δώσει μηνύματα στον κόσμο; Και ποια θα είναι αυτά;
Διαβάζουμε στον Τύπο ότι η θεατρική ομάδα α) θα παρουσιάσει στο Σπήλαιο «τον αέναο πόλεμο καλού - κακού». Άραγε, αυτό μηνύει η Αποκάλυψη; Έναν πόλεμο αορίστου καλού-κακού η την πάλη των Χριστιανών με το Θηρίο, δηλ. τον Αντίχριστο;
β) θα κάμει προσπάθεια «ερμηνείας κοινωνικών και φυσικών φαινομένων μέσα από τον προφητικό λόγο του ευαγγελιστή». Ασφαλώς για να εντυπωσιάσουν, με αυθαίρετες ερμηνείες των ποικίλων φαινομένων και με οικολογικές προεκτάσεις θα επιφέρουν σύγχυση στο νού των θεατών, αμυήτων ως επί το πλείστον, ως προς το αληθινό νόημα και μήνυμα της Αποκαλύψεως.
γ) Ο σκηνογράφος «στο χώρο της σκηνής προορίζεται να τοποθετήσει τους θεατές μοιρασμένους σε επτά ομάδες, υπηρετώντας έτσι μια συμβολική αντιστοιχία με τις επτά εκκλησίες της Μικράς Ασίας». Όλα για τον εντυπωσιασμό! Οι ποικίλοι θεατές, πάσης θρησκείας και αιρέσεως, τοποθετημένοι φίρδην μίγδην θα συμβολίζουν τις επτά εκκλησίες!
Και πως θα μεταφέρει η σκηνοθέτις στο κοινό τη «μυστηριακή ατμόσφαιρα» που ονειρεύεται; Ασφαλώς με τη νέα τεχνολογία. Διαβάζουμε : «Προκειμένου ο χώρος του σπηλαίου να μετατραπεί σε θέατρο που θα μπορεί να φιλοξενήσει το κοινό, μεγάλος ηλεκτρονικός εξοπλισμός θα υποστηρίξει τις σκηνοθετικές ανάγκες. Γεννήτριες, κομπρεσέρ, προτζέκτορες και σχεδιασμός ειδικών εφέ θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου η ʺΑποκάλυψηʺ να μεταφερθεί στον...φυσικό της χώρο, ενώ παράλληλα θα γίνει μελέτη φωτισμού και ήχου».
Νομίζετε, Πανοσιολογιώτατε, ότι χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός όλων αυτών των μελλόντων να συμβούν εις το ιερό Σπήλαιο ανοσίων; Εμείς ταπεινώς φρονούμε πως, όχι. Αληθεύει όντως το δημοσίευμα ότι «η παραχώρηση του ιερού αυτού χώρου έγινε με την υποστήριξη της πνευματικής ηγεσίας του νησιού, η οποία έδωσε τη σχετική άδεια προκειμένου να παρουσιαστεί το σημαντικό αυτό έργο»;
Μετά τις παραπάνω παρατηρήσεις μας, πρέπει να σάς επισημάνουμε τα κάτωθι :
Πιστεύουμε ότι αντιλαμβάνεσθε ότι το Ιερό Σπήλαιο της Αποκαλύψεως δεν αποτελεί κανενός ιδιοκτησία για να το μεταχειρίζεται καθείς κατά το δοκούν. Πέραν της υπαγωγής του στην τοπική κανονική δικαιοδοσία ανήκει στην Καθόλου Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού και άρα σε σχέση με αυτό είναι απαραίτητο να τηρούνται ο αυτονόητος σεβασμός, ο καθαρτικός φόβος προς τα ιερά μας και τα σεβάσματά μας και οι θείοι και ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας.
Είναι εντυπωσιακό για το ήθος του Έλληνα νομοθέτη το γεγονός ότι απαγορεύει με το άρθρο 1 του νόμου 2946/2001 την «προβολή υπαίθριας διαφήμισης... σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στη ζώνη προστασίας γύρω από αυτούς...σε μνημεία στον περιβάλλοντα χώρο τους...σε κοιμητήρια, κτίρια ιερών ναών κάθε θρησκείας και δόγματος καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο τους...». Αν ο κοσμικός νομοθέτης διατηρεί αυτή τη συστολή και το σεβασμό για κάθε, κατά την εκτίμησή του ιερό τόπο, ποια θα πρέπει να είναι η στάση ημών των ορθοδόξων και δη των κληρικών απέναντι σ’αυτό το μοναδικό μνημείο και ιερό της πίστεώς μας; Φαίνεται πως μας θάμπωσαν και μας φόρτωσαν με μειονεκτικό θαυμασμό οι συντελεστές για το θεατρικό τους τερατούργημα και λησμονήσαμε τα αυτονόητα.
Αυτά τα αυτονόητα που συνέχουν την ψυχή κάθε ορθοδόξου περιφρουρούν και οι θείοι και ιεροί Κανόνες, όταν :
-Εμποδίζουν να γίνονται συμπόσια («αγάπες» των χριστιανών) μέσα στους ναούς (ΟΔ΄της ΣΤ΄ Οικ.Συν.),
-Όταν απαγορεύουν σε οποιουσδήποτε ανθρώπους να μένουν «αδιακρίτως» στους «ιερούς τόπους» που βρίσκονται πλησίον των ναών και επιτάσσουν να «εξωθούνται» (94ος της ΣΤ’),
-Όταν απαγορεύουν στους ιερούς περιβόλους των ναών να γίνεται εμπόριο (ΟΣΤ’της ΣΤ΄).
Όταν λοιπόν οι θειότατοι Πατέρες προστατεύουν με τους ιερούς Κανόνες τον περιβάλλοντα χώρο των ναών, τι θα λέγουν βλέποντας ιερείς και επισκόπους να κάμουν θέατρο το ιερό Σπήλαιο αλλοιώνοντας την Ορθόδοξη Παράδοσή μας ;
Γνωρίζετε, τέλος, τον σκανδαλισμό των χριστιανών από τη βεβήλωση του ιερού Ναού του Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών με μια άλλη ʺθεατροποίησηʺ, όπου πλήν της μετατροπής του Ι. Ναού σε μουσική θεατρική σκηνή, το Άγιο Βήμα κατάντησε χώρος για καμαρίνια των τραγουδιστών, όπου άνδρες και γυναίκες άλλαζαν ρούχα!
Σάς παρακαλούμε, άγιε Καθηγούμενε, μη συνεχίζετε αυτόν τον κατήφορο φέροντας το «βδέλυγμα της ερημώσεως... εν τόπο αγίω». Το αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών θα είναι, πλήν των οικονομικών ωφελημάτων του νησιού σας και της συμπορεύσεως της τοπικής εκκλησίας με το κοσμικό φρόνημα, η μεθοδευμένη αποϊεροποίηση των πάντων, η μεγαλύτερη αποστασία των αστηρίκτων ανθρώπων που θα ʺβολευτούνʺ με τις γερμανικές ερμηνείες της Αποκαλυπτικής Αλήθειας και η βαθιά απογοήτευση των πιστών από την πνευματική του ηγεσία.
Γι’ αυτό κάνετε, έστω και την τελευταία στιγμή, μια προσπάθεια για να αποτρέψετε την ιεροσυλία στον ιερό Τόπο του Αγίου Σπηλαίου προβάλλοντας την αλήθεια της ιεράς Αποκαλύψεως, προτάσσοντας την Ιερά ορθόδοξη Παράδοση και ενθυμούμενος ότι ο Ηγαπημένος Μαθητής του Κυρίου επ’ουδενί θα μπορούσε να παρευρεθεί στο ετοιμαζόμενο θεατρικό ανοσιούργημα και να ευλογήσει τη βεβήλωση του Σπηλαίου του.
Ευλογείτε,
Μετά τιμής
Δια την Εστίαν Πατερικών μελετών
ο Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω
Χρήστος Παπασωτηρίου
ΣΧΟΛΙΟ HELLAS-ORTHODOXY:Φαίνεται πως κάποιοι έχουν βαλθεί να μετατρέψουν τις Εκκλησίες,ακόμα και τους ιερότατους χώρους όπως το Σπήλαιο της Αποκάλυψης,σε...μπουζουκλερί και θέατρα,προκειμένου να "εκσυγχρονιστούν",σύμφωνα με τα αιρετικά προτεσταντικά "πρότυπα"!Πανοσιολογιώτατε, ευλογείτε.
Από τη διαφήμιση στους εκκλησιαστικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα ΜΜΕ πληροφορηθήκαμε ότι στο Ιερό Σπήλαιο της Αποκαλύψεως θα γίνει «θεατρική μεταφορά της ʺΑποκάλυψηςʺ» (Εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 13-4-2011). Με σεβασμό και αίσθημα ευθύνης, καθώς και εμείς είμαστε κληρικοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, θα θέλαμε να σάς καταθέσουμε τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας.
Α) Νομίζουμε ότι η ιερότητα του θείου Σπηλαίου, το δέος κατά την είσοδο σ΄αυτό, το οποίο αποτελεί ζώσα ανάμνηση της Εκκλησίας και διαρκή υπόμνηση προς ένα έκαστον ότι μέσα εκεί εδέχθη ο Άγιος Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος το ύψιστο Όραμα της Θείας Αποκαλύψεως, την Αποκάλυψη των εσχάτων ενός εκάστου εξ ημών αλλά και όλης της ανθρωπότητος, δεν επιτρέπει τίποτε άλλο από δάκρυα, προσευχή, κατάνυξη και μνήμη θανάτου. Αυτό ζουν οι προσκυνητές. Ακόμη και οι απλοί επισκέπτες δεν μπορούν να φύγουν από το Σπήλαιο αδιάφοροι. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε εκεί από το να περιφρουρούμε, ως πολύτιμη παρακαταθήκη και ιερό σέβασμα, το θείο Σπήλαιο;
Το μόνο που μπορούμε επιπλέον να κάνουμε είναι να διακηρύττουμε στους προσερχομένους αλλά και παντού, urbi et orbi, τα μεγαλεία του Θεού και να τους παρακινούμε σε μετάνοια, καθώς βλέπουμε ολοένα προοδεύουσα την αποστασία από την ορθή πίστη, με την αδιαφορία, την αντίχριστη προπαγάνδα και τον Οικουμενισμό· καθώς βλέπουμε την ανομία και την πρωτοφανή εξαχρείωση πολλών και την αγάπη να ψύχεται και τους ʺεκλεκτούςʺ - επισκόπους, άλλους κληρικούς και μοναχούς να πλανώνται · καθώς ξετυλίγεται ραγδαία η αντίχριστη διαδικασία της παγκοσμιοποιήσεως που συσφίγγει πολιτικο-οικονομικά πρόσωπα και έθνη και εξαπλώνει το σημείο του θηρίου, περί του οποίου με τόση σαφήνεια γράφει ο Άγιος Ιωάννης.
Β) Ούτως εχόντων των πραγμάτων απετέλεσε για μας και για όλους τους συνειδητούς πιστούς της Εκκλησίας μας δυσάρεστη έκπληξη, ένα πικρό ξάφνιασμα η αναγγελία για τη θεατροποίηση του οράματος της Αποκαλύψεως. Και μόνο το γεγονός ότι θεατροποιείται το υπέρ λόγον και έννοιαν θείο όραμα είναι τουλάχιστον ένας χονδροειδής ευτελισμός των θείων μυστηρίων! Και βέβαια ο ευτελισμός μετατρέπεται σε ιεροσυλία με τη θεατροποίηση αυτού τούτου του Ιερού Σπηλαίου.
Που άραγε στοχεύει αυτή η θεατροποίηση; Αν γίνεται για την προβολή των συντελεστών της παραστάσεως θα έπρεπε να βρουν άλλο θέμα και ασφαλώς ένα άλλο τόπο. Αν πρόκειται για μια τουριστική ʺατραξιόνʺ που θα γεμίσει τα ταμεία του Δήμου και θα αυξήσει τον τουρισμό του νησιού, τότε κρίμα που χρησιμοιούμε ό,τι έχουμε ιερώτερο για να γεμίσουμε τον κορβανά μας. Καθώς όμως για κάθε θεατρικό έργο ισχύουν τα ανωτέρω είναι προφανές ότι δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και με τη θεατροποίηση της Αποκαλύψεως. Μήπως όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο, όπως υπονοεί η σκηνοθέτις, να θέλει με τη θεατρική παράσταση να δώσει μηνύματα στον κόσμο; Και ποια θα είναι αυτά;
Διαβάζουμε στον Τύπο ότι η θεατρική ομάδα α) θα παρουσιάσει στο Σπήλαιο «τον αέναο πόλεμο καλού - κακού». Άραγε, αυτό μηνύει η Αποκάλυψη; Έναν πόλεμο αορίστου καλού-κακού η την πάλη των Χριστιανών με το Θηρίο, δηλ. τον Αντίχριστο;
β) θα κάμει προσπάθεια «ερμηνείας κοινωνικών και φυσικών φαινομένων μέσα από τον προφητικό λόγο του ευαγγελιστή». Ασφαλώς για να εντυπωσιάσουν, με αυθαίρετες ερμηνείες των ποικίλων φαινομένων και με οικολογικές προεκτάσεις θα επιφέρουν σύγχυση στο νού των θεατών, αμυήτων ως επί το πλείστον, ως προς το αληθινό νόημα και μήνυμα της Αποκαλύψεως.
γ) Ο σκηνογράφος «στο χώρο της σκηνής προορίζεται να τοποθετήσει τους θεατές μοιρασμένους σε επτά ομάδες, υπηρετώντας έτσι μια συμβολική αντιστοιχία με τις επτά εκκλησίες της Μικράς Ασίας». Όλα για τον εντυπωσιασμό! Οι ποικίλοι θεατές, πάσης θρησκείας και αιρέσεως, τοποθετημένοι φίρδην μίγδην θα συμβολίζουν τις επτά εκκλησίες!
Και πως θα μεταφέρει η σκηνοθέτις στο κοινό τη «μυστηριακή ατμόσφαιρα» που ονειρεύεται; Ασφαλώς με τη νέα τεχνολογία. Διαβάζουμε : «Προκειμένου ο χώρος του σπηλαίου να μετατραπεί σε θέατρο που θα μπορεί να φιλοξενήσει το κοινό, μεγάλος ηλεκτρονικός εξοπλισμός θα υποστηρίξει τις σκηνοθετικές ανάγκες. Γεννήτριες, κομπρεσέρ, προτζέκτορες και σχεδιασμός ειδικών εφέ θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου η ʺΑποκάλυψηʺ να μεταφερθεί στον...φυσικό της χώρο, ενώ παράλληλα θα γίνει μελέτη φωτισμού και ήχου».
Νομίζετε, Πανοσιολογιώτατε, ότι χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός όλων αυτών των μελλόντων να συμβούν εις το ιερό Σπήλαιο ανοσίων; Εμείς ταπεινώς φρονούμε πως, όχι. Αληθεύει όντως το δημοσίευμα ότι «η παραχώρηση του ιερού αυτού χώρου έγινε με την υποστήριξη της πνευματικής ηγεσίας του νησιού, η οποία έδωσε τη σχετική άδεια προκειμένου να παρουσιαστεί το σημαντικό αυτό έργο»;
Μετά τις παραπάνω παρατηρήσεις μας, πρέπει να σάς επισημάνουμε τα κάτωθι :
Πιστεύουμε ότι αντιλαμβάνεσθε ότι το Ιερό Σπήλαιο της Αποκαλύψεως δεν αποτελεί κανενός ιδιοκτησία για να το μεταχειρίζεται καθείς κατά το δοκούν. Πέραν της υπαγωγής του στην τοπική κανονική δικαιοδοσία ανήκει στην Καθόλου Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού και άρα σε σχέση με αυτό είναι απαραίτητο να τηρούνται ο αυτονόητος σεβασμός, ο καθαρτικός φόβος προς τα ιερά μας και τα σεβάσματά μας και οι θείοι και ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας.
Είναι εντυπωσιακό για το ήθος του Έλληνα νομοθέτη το γεγονός ότι απαγορεύει με το άρθρο 1 του νόμου 2946/2001 την «προβολή υπαίθριας διαφήμισης... σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στη ζώνη προστασίας γύρω από αυτούς...σε μνημεία στον περιβάλλοντα χώρο τους...σε κοιμητήρια, κτίρια ιερών ναών κάθε θρησκείας και δόγματος καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο τους...». Αν ο κοσμικός νομοθέτης διατηρεί αυτή τη συστολή και το σεβασμό για κάθε, κατά την εκτίμησή του ιερό τόπο, ποια θα πρέπει να είναι η στάση ημών των ορθοδόξων και δη των κληρικών απέναντι σ’αυτό το μοναδικό μνημείο και ιερό της πίστεώς μας; Φαίνεται πως μας θάμπωσαν και μας φόρτωσαν με μειονεκτικό θαυμασμό οι συντελεστές για το θεατρικό τους τερατούργημα και λησμονήσαμε τα αυτονόητα.
Αυτά τα αυτονόητα που συνέχουν την ψυχή κάθε ορθοδόξου περιφρουρούν και οι θείοι και ιεροί Κανόνες, όταν :
-Εμποδίζουν να γίνονται συμπόσια («αγάπες» των χριστιανών) μέσα στους ναούς (ΟΔ΄της ΣΤ΄ Οικ.Συν.),
-Όταν απαγορεύουν σε οποιουσδήποτε ανθρώπους να μένουν «αδιακρίτως» στους «ιερούς τόπους» που βρίσκονται πλησίον των ναών και επιτάσσουν να «εξωθούνται» (94ος της ΣΤ’),
-Όταν απαγορεύουν στους ιερούς περιβόλους των ναών να γίνεται εμπόριο (ΟΣΤ’της ΣΤ΄).
Όταν λοιπόν οι θειότατοι Πατέρες προστατεύουν με τους ιερούς Κανόνες τον περιβάλλοντα χώρο των ναών, τι θα λέγουν βλέποντας ιερείς και επισκόπους να κάμουν θέατρο το ιερό Σπήλαιο αλλοιώνοντας την Ορθόδοξη Παράδοσή μας ;
Γνωρίζετε, τέλος, τον σκανδαλισμό των χριστιανών από τη βεβήλωση του ιερού Ναού του Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών με μια άλλη ʺθεατροποίησηʺ, όπου πλήν της μετατροπής του Ι. Ναού σε μουσική θεατρική σκηνή, το Άγιο Βήμα κατάντησε χώρος για καμαρίνια των τραγουδιστών, όπου άνδρες και γυναίκες άλλαζαν ρούχα!
Σάς παρακαλούμε, άγιε Καθηγούμενε, μη συνεχίζετε αυτόν τον κατήφορο φέροντας το «βδέλυγμα της ερημώσεως... εν τόπο αγίω». Το αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών θα είναι, πλήν των οικονομικών ωφελημάτων του νησιού σας και της συμπορεύσεως της τοπικής εκκλησίας με το κοσμικό φρόνημα, η μεθοδευμένη αποϊεροποίηση των πάντων, η μεγαλύτερη αποστασία των αστηρίκτων ανθρώπων που θα ʺβολευτούνʺ με τις γερμανικές ερμηνείες της Αποκαλυπτικής Αλήθειας και η βαθιά απογοήτευση των πιστών από την πνευματική του ηγεσία.
Γι’ αυτό κάνετε, έστω και την τελευταία στιγμή, μια προσπάθεια για να αποτρέψετε την ιεροσυλία στον ιερό Τόπο του Αγίου Σπηλαίου προβάλλοντας την αλήθεια της ιεράς Αποκαλύψεως, προτάσσοντας την Ιερά ορθόδοξη Παράδοση και ενθυμούμενος ότι ο Ηγαπημένος Μαθητής του Κυρίου επ’ουδενί θα μπορούσε να παρευρεθεί στο ετοιμαζόμενο θεατρικό ανοσιούργημα και να ευλογήσει τη βεβήλωση του Σπηλαίου του.
Ευλογείτε,
Μετά τιμής
Δια την Εστίαν Πατερικών μελετών
ο Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω
Χρήστος Παπασωτηρίου
Τους προειδοποιούμε να...μαζευτούν:Οι Ναοί και οι χώροι όπου συνέβησαν συνταρακτικά γεγονότα της Ορθόδοξης πίστης μας είναι ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΛΑΟ και όχι για τον κάθε "θεατράνθρωπο"!Είτε εκείνοι είναι λαικοί,είτε κληρικοί!